lauantai 25. helmikuuta 2012

Aloitusmitat

Tässä alussa postaustahti on nyt aika ripeä, kun yritän saada tänne kaikki lähtötiedot ja taustat kirjoitettua niin, että pääsen sitten aloittamaan kunnolla tämän laihdutusblogin pitämisen. Haluan laittaa kaikki tarpeelliset infot tänne heti alkuunsa. Nyt olisi vuorossa tarkat aloitusmittani ja huomenna tulevat postaukset ruoasta ja aloituskuvat vartalostani. Sitten pääsen ihan kunnolla aloittamaan ja kirjoittamaan siitä, miten pysyn suunnitelmissani ja mitkä on fiilikset! 

Aloitusmittani:

Rinnanympärys: 105cm 
Vyötärönympärys: 83cm
Lantionympärys: 112cm

Paino: 92.3kg

Yritin etsiä netistä semmoista laskuria, mihin voisin syöttää mittani ja se kertoisi minulle vartalotyyppini. Sellaista en kuitenkaan löytänyt, joten saatte nyt tyytyä katselemaan noita mittojani ja kuuntelemaan oman arvioni. Olen mielestäni mallilta päärynävartaloinen, mutta joskus minua on kuvattu myös tiimalasimalliseksi. Minulla on ollut isot rinnat ja leveä lantio myös normaalipainoisena. Sen sijaan vyötäröni on ollut aina muihin mittoihini verrattuna hoikempi. En liho helposti vatsan kohdalta, vaan rasva kertyy lähinnä takapuoleen ja reisiin. Näette tämän kyllä, kun pistän kuvat vartalostani. Kyllä siitä vatsan kohdaltakin kiloja pitää karistaa, mutta se ei ole suurin ongelmani. 

Mikä on tavoitteeni?

Aluksi tavoitteeni on päästä 87 kiloon, jolloin painoindeksini ei enää ole "merkittävä lihavuus" vaan "lievä lihavuus". Tämä vaatii siis 5 kilon laihdutuksen. Sen jälkeen tavoitteenani on laihduttaa niin kauan, kun painoindeksini on jälleen normaalipainoinen. Tämä tarkoittaa sitä, että painoni saisi olla enintään 74 kiloa. Laihdutettavaa on siihen 18 kiloa. Jos tähän tilanteeseen pääsen (mitä todella toivon), niin sitten katson uudelleen, että onko vielä tarvetta laihduttaa ja montako kiloa. Tsempatkaahan mua matkallani normaalipainoon!

Oman painoindeksisi voit laskea osoitteesta http://www.bmi.fi/, mutta muistathan, että painoindeksi ei kerro koko totuutta. Jos olet esimerkiksi urheilija ja sinulla on paljon lihaksia, voit olla ylipainon puolella ilman mitään tarvetta laihduttaa. Peili ja oma olo kertoo paremmin sen, tarvitseeko sinun laihduttaa ja muuttaa elämäntapojasi. Pidän itsekin tätä painoindeksiä suuntaa antavana, mutta käytän sitä siksi, että sen avulla on helppo saada numeraalista tietoa omasta kehostaan. :) Helpompi siis seurata omaa edistymistä.

12 kommenttia:

Chloe kirjoitti...

Tsemppiä ihan kamalasti sulle! ♥
Tää tulee varmasti olemaan vaikeaa, mutta kaikki sen arvoista :)

Ilona Anniina kirjoitti...

Kiitos :) Varmasti tulee oleen vaikeeta, mutta se on sitten tosiaan sen arvosta kun taas jaksaa liikkua ja olla reipas!

granaattiomppu kirjoitti...

Moi. Oon ite sua sentin pidempi ja muutaman kilon painavempi ja saman haasteen edessä kuin sinä! Käy kurkkaa mun blogia!

Anonyymi kirjoitti...

tsemppiä sulle! ♥ toi tulee varmasti olee välillä vaikeaa mut mä ainaki uskon että sä pystyt siihen! :)

Ilona Anniina kirjoitti...

granaattiomppu: Käyn kattoon sun blogin! :) Kiva että on kohtalotovereita. Tai eihän tälläistä urakkaa kellekään turhaan antaisi, mutta kiva saada vertaistukea!

anonyymi: Kiitos, luulen kanssa. Toivottavasti selviän! :)

Anonyymi kirjoitti...

paljon tsemppiä sinulle, toivottavasti pääset tavoitteeseesi (: ONNEA!

Anonyymi kirjoitti...

Onko sun toinen nimi Anniina? :)

Onko sulla muita sisaruksia ku toi Anna?

Ilona Anniina kirjoitti...

Anonyymi: Joo, toinen nimi on Anniina. :) Anna on mun kaksoissisko ja mulla on myös kaksi veljeä.

Jenni/Jenni's lullaby kirjoitti...

Tsemppiä sulle kovasti! On hienoa, että oot aloittanut tällaisen projektin, jolla on vaikutusta sekä sun terveyteen että omaan kehonkuvaas. :)

Mulla itellä on vähän erilainen tausta ku sulla, oon nimittäin sairastanu syömishäiriötä, bulimiaa, jonka kautta lihoin paljon, kun sain ahmimiskohtauksia. Myöhemmin miljoonan laihdutusyritysten jälkeen laihduin 10 kiloa "vahingossa" parin vuoden sisällä. Sanon siksi vahingossa, koska en tehnyt sen eteen hirveästi mitään. Aloin syömään vaan vähän terveellisemmin ja liikuin enemmän, oikeastaan hyötyliikuntaa pelkästään. :)

Nyt pitäis vielä muutama kilo saada pois, niin olisin tavoitepainossani, joka mulla on ollu yläasteelta lähtien.

Mut tosiaan tsemppiä ja voimia sulle! :)

Anonyymi kirjoitti...

hei arvaa mitä! mulla on lähtöpaino, vähemmäin kun sinulla, mutta minulle paljon, ja mulla on ihan samat aikeet, ei siis laihdutusblogin pitäminen, vaan se että saisin itseni laihtumaan ainakin 20 kiloa :)

AnnaClarissa kirjoitti...

Jenni: Kiitos! Onppa kiva, että pääsit yli sun syömishäiriöstä. :) Kiva kuulla myös, että "vahingossakin" elämäntapoja muuttamalla voi laihtua. Sehän olisikin kaikkei paras vaihtoehto. :) Tsemppiä sun painonpudotukseen myös!

Johanna: Kiva että ollaan samanlaisessa projektissa :) Mulle tuo ylipainon rajamailla oli on taas ollut aina se "normaali". En oo koskaan ollut edes normaalipainon keskellä. :D No mutta, parasta on kaikkien olla siinä painossa missä parhaalta tuntuu!

Ilona Anniina kirjoitti...

Anteeksi, minä olin siis tuo edellinen vastaaja! :D Vastasin vahingossa siskoni tunnuksilla, kun se oli tässä kirjautuneena enkä huomannut.