maanantai 26. maaliskuuta 2012

Vartalokuvien herättämiä ajatuksia

Luulin että saisin kokea noista aiemmin tänään lisäämistäni vartalokuvista hirveää häpeää ja ajattelin monen tulevan kommentoimaan, että näytän tosi lihavalta. Niin ei kuitenkaan käynyt, vaan moni on sanonut minun näyttävän huomattavasti hoikemmalta kuin painoni antaisi ymmärtää. Kiitos siitä! Olin todella iloinen lukiessani teidän kommentteja. :-)

Hassu hetki kuitenkin tuli vastaan siinä, kun joku linkitti kommenttiboksiini vauva.fi-foorumin kirjoituksen minun kuvistani. Keskustelun aloittaja epäuskoisena on linkittänyt blogini äitien ihasteltavaksi ja siellä he miettivät moni, että olen valehdellut painoni. Että olisin huomionhakuinen ja tahallani ilmoittaisin väärän painon saadakseni huomiota?

Ikävä kyllä näin ei ole asian laita ja otin teille ihan todisteeksi kuvan asiasta. Ei tämä tosin mitään todista sen enempää, voihan olla että pistin isäni vaa'alle seisomaan ja kuvasin tilanteen? Uskokaa mitä uskotte, mutta minä painan ihan oikeasti 90.8 kg ja olen 172 cm pitkä. Lihasta minulla on, mutta se ei mitenkään hirvittävästi. Ihmisillä nyt vain sattuu olemaan erilainen ruumiinrakenne.

Siitä huolimatta, että joudun "todistelemaan" olevani ihan oikeasti näin painava, minulla on tosi hyvä mieli. On mukava kuulla, että ei näytä lihavalta (= tässä tapauksessa siis omanpainoiseltaan) vaan hoikemmalta kuin oikeasti on. Mieltä piristävä keskustelu tuo vauva-foorumi siis! Pahempi se olisi niin, jos äidit siellä toteaisivat minun näyttävän lihavemmalta.

Tässä "todistekuva" vaa'alta. Otin sen ihan tätä varten (vaatteet päällä) 10 minuuttia sitten:



Tässä vielä kiinnostuneille keskustelun osoite:

18 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

voi kuule,ei kannata välittää noista vauva.fi:n kateellisista naisista;D niitä vaan ittee harmittaa ku raskauskilot jääny pysyvästi ja kilot näkyy selvästi eikä laihdutus onnistu :DDDDd

Ilona Anniina kirjoitti...

Siis eihän mua nyt oikeasti haittaa, että minua pidetään laihemman näkösenä kun olen? :D Se on ainoastaan positiivista minusta. Ainoa asia mikä voi harmittaa on se, etten halua että ihmiset pitävät tätä blogia huijauksena. Tämä on minulle ihan oikea projekti ja toivon että muutkin ottavat sen vakavasti eikä huijausyrityksenä. :)

Anonyymi kirjoitti...

aika säälittävää aikuisilta ihmisiltä tommosta tehdä.. mä olen sua kevyempi ja paljon pyöreämpi, ja mä usko sua että painat ton verran, sulla saattaa vaa olla lihasta enemmän kun läskiä! Tsemppiä ihan kamalasti :)

Anonyymi kirjoitti...

Moi!

Löysin tän sun blogisi juurikin tuon keskustelun kautta. Olen lähes samanikäinen kanssasi, lähes samoilla mitoilla ja kuvien mukaan ilmeisesti myös lähes samankaltaisella ulkonäöllä. Mustakaan ei meinata koskaan uskoa, paljonko oikeasti painan.

Itselläkin jonkinlainen laihdutuskuuri meneillään ja tämä sun blogi on tosi kiva ja saan tästä varmasti motivaatiota omaan projektiini!

Tsemppiä sulle! :))

Ilona Anniina kirjoitti...

No onhan tuo vähän hassua niiltä. Kiitos tsemppikommentista! :)

Voi olla, että näytän luonnossa pyöreämmältä kuin kuvissa tai jotain, mutta mielestäni noi on aika todenmukaisia. Mulle on vaan siunaantunut melko hyvä vartalomalli: Isot tissit, kapeampi vyötärö, iso lantio, pitkät jalat jne. :)

Ilona Anniina kirjoitti...

Kiitos kommentista Anonyymi! Tuo edellinen vastaukseni oli siis Johannalle, mutta ehdit laittamaan väliin yhden kommentin. :)

Minustakaan ei "luonnossa" uskota että oikeasti olen näin painava. Mutta sehän on pelkästään hyvä asia, niin sinulle kuin minullekin! :) Tsemppiä myös sulle sun laihdutukseen!

Anonyymi kirjoitti...

Itse uskon todellakin,että olet tuossa ihan itse! Painan saman verran yhden ystäväni kanssa, hänen ruumiinrakenne on aika samanlainen kuin sinulla ja minä taas näytän sellaiselle normaalille ylipainoiselle lihapullalle!
Lueskelin eilen tätä sun blogii ja sen inspiroimana päätin,että alan itsekkin laihduttaa ! :>

Marjo kirjoitti...

vauva.fin tyypit on vaan elämäänsä kyllästyneitä...


"iita sanoi...
voi kuule,ei kannata välittää noista vauva.fi:n kateellisista naisista;D niitä vaan ittee harmittaa ku raskauskilot jääny pysyvästi ja kilot näkyy selvästi eikä laihdutus onnistu :DDDDd"

^Komppaan tätä :)

Marjo kirjoitti...

ainiin ja vielä :D Itsekkin olen suunnileen saman painoinen kuin sinä(tosin lyhyempi) mutta kukaan ei usko jos kerron painoni. Johtunee ehkä ruuminrakeentestani joka on myös samankaltainen kuin sinun :)

Muttamutta Tsemppiä laihdutukseen :)

Ilona Anniina kirjoitti...

Kiitos kommenteista ja tsempeistä! Tsemppiä takasin kaikille, jotka on kans laihduttamassa. :)

Anonyymi kirjoitti...

Siis ketä kiinnostaa onko joku tuntematon bloggari oikeasti sen painoinen kuin väittää olevansa?

Ilona Anniina kirjoitti...

Näköjään melko monia? En oikein nyt tajunnut tuon kommenttisi tarkoitusta. Turha sinun on täällä tuota kysymystä nimittäin kysellä, mene vaikka tuonne vauva-palstalle. Siellähän niitä kiinnostuneita löytyy. :)

Anonyymi kirjoitti...

Vinkki:
Juo teetä makeanhimon yllättäessä ja tipauten siihen vaikka pari makeuttajaa.
Lipotonin Forest Fruits on tosi makeeta ja maistuu ihan karkilta <3

Anonyymi kirjoitti...

Moi,

minä oon aikalailla samoissa mitoissa kun sinä, ja kroppani on hyvin samanlainen kuin sinun. Isot tissit, leveä lantio, ja niihin suhteutettuna vyötärö ei näytä pallolta. Painoa on silti liikaa, vaikken miltään megapullukalta näytäkään. Niin kuin sanoit, vartalotyyppejä vaan on niin erilaisia. Laihdutusprojekti täälläkin silti menossa, totta kai kun painoa on selvästi liikaa. Tsemppiä kovasti sulle, blogisi on kiva.

- Anne

Anonyymi kirjoitti...

Tuolla vartalolla sulla ei kyllä mun mielestä juuri laihdutettavaa ole. Näytät oikein sopusuhtaiselta, etkä todellakaan lihavalta, joten älä tuijota pelkkää painoindeksiä, jookos. Turha lähteä laihduttamaan jostain missä ei laihdutettavaa ole, vaikka indeksit sanoisi mitä tahansa. Kuten itsekin sanoit, eri ihmisillä on erimallinen kroppa, ja selvästikin painoindeksijärjestelmä ei oikein toimi sun kohdalla.

Tietysti on aina positiivista että ihminen haluaa muuttaa elintapojaan terveellisemmäksi, mutta sun on ainakin ihan turha lähteä väenvängällä laihduttamaan itseäsi.

Anonyymi kirjoitti...

Mäki olin vähän järkyttynyt noista sun kuvista, siis hyvällä tavalla. Näytät kuvissa mun mielestä tosi sopusuhtaselta, etkä ollenkaan liian lihavalta. Ja vaikka mustaki on omituista, että painat noin paljon (kun et siltä näytä), niin en mä nyt sentään rupeis syyttämään blogin pitäjää valehtelusta :D Loppujenlopuksi laihduttaminen tehdään itseään varten, eikä ketään tuntemattomia lukijoita!!

Ootko paljon pudottanut painoa tähän mennessä ja huomaatko ite jotain näkyviä muutoksia kropassa?

Anonyymi kirjoitti...

Ei sun tarvis ees laihuttaa noitten kuvien perustella. Näytät hyvälle ja sopusuhtaselle, ja niinkun olet itsekkin sanout ihmisillä on erilainen ruumiinrakenne. Painoindeksi ei kerro kaikkea.

Ja voisit muuten postata vähän useemmin esim. joka kolmas päivä...

Ilona Anniina kirjoitti...

Kiitos kaikista kommenteista! :) Kyllä minulla on tässä kropassa paljonkin laihdutettavaa. Se vaan on niin "tasaisesti" jakautunutta ja mitään makkaroita ei ole, niin siksi sitä ei kuvista huomaa. :) Katson kyllä peiliin enemmän kun indeksiin!

Yritän postata useammin. Laittakaahan vinkkejä siitä, millaisia postauksia haluaisitte lukea. :) Ideat obn vähän hukassa nimittäin ja haluaisin kyllä kirjoittaa!